Bicykel pred odoslaním najprv starostlivo zostavíme, dofúkneme tlak v pneumatikách, skontrolujeme a docentrujeme kolesá, nastavíme brzdy a radenie a vyskúšame funkčnosť všetkých jeho prvkov. Následne ho pripravíme na zabalenie - zložíme pedále, riadidlá z predstavca, vyberieme sedlovku a u niektorých kolies je nutná aj demontáž predného kolesa.
Upozornenie: pri preberaní zásielky skontrolujte či nie je krabica poškodená alebo prerazená. Poškodenú zásielku reklamujte ihneď u vodiča.
Koleso vyberte z krabice a opatrne odstráňte ochranný baliaci materiál. V krabici nájdete aj záručný list s príslušenstvom dodávaným ku bicyklu.
Po rozbalenie bicykla vám následná montáž zaberie pár minút. Všetko je už pripravené. Budete potrebovať:
Dnes je väčšina bicyklov upevnená pomocou rýchloupínacieho mechanizmu, takže montáž i demontáž je veľmi rýchla a nepotrebujete k tomu žiadne špeciálne náradie.
Najprv je potrebné z strmeňa predné kotúčové brzdy vyňat plastovú poistku (ak máte ráfikové brzdy, týmto krokom se nemusíte zaoberať). V prípade vidlica s pevnou osou je nutné najprv vybrať aj os. Ak máte bicykel s klasickým rýchloupinákom, najdete ho v príbalu.
Pri zavádzaní kolesa do vidlice dbajte na správne umiestnenie do pätiek, odporúčame sa orientovať aj podľa brzdového kotúča voči strmeňa. Koleso vložte do vidlice a páčku rýchloupínača do polohy "otvorená". Potom uťahujte tak dlho, kým páčka pri zatváraní nezačne zaberať zhruba v polovici. Na správnej zatiahnutie stačí sila prstov, prípadne dlane. Pre kontrolu pritiahnutie skúste páčkou pootočiť a skontrolujte, či sa koleso vo vidlici nehýbe.
Ak je bicykel vybavený pevnou osobu na imbus, odporúčame použiť momentový kľúč. Jeho nákup se vám určitě oplatí, pretože ho využijete na viacerých miestach a predídete nepríjemnostiam kvôli nesprávnemu dotiahnutie.
Jednotlivé momenty nájdete priamo na komponentoch, kde je udávaná nejvyššia hodnota. Pokiaľ nie je uvedený, potom ho nájdete v návode kola v príbalu.
Odskrutkujte krytku predstavca a priložte doň riadidlá. Dajte pozor na správne otočenie riadidiel, aby ste nemali prekrútené bowdeny.
Potom nasaďte krytku späť a naskrutkujte ju. Skrutky doťahujte rovnomerne s citom (moment doťahovania je väčšinou poznačený na predstavci). Následne zarovnajte riadidlá a dotiahnite zo strán dva hlavné skrutky, ktoré držia predstavec v rovine.
Horná skrutka netreba doťahovať, je správne nastavený mechanikom (slúži pre vymedzenie vôle riadenia). Ak by ste ho dotiahol moc, riadidlá sa budú zle točiť a môže rýchlo dôjsť k poškodeniu ložísk konania.
Sedlo sa sedlovkou je zmontované, stačí povoliť objímku sedlovej trubky a vložiť do rámu. Nastavte si výšku podľa potreby a objímku utiahnite, aby sa sedlo nepretáčal alebo nešmýkal (moment doťahovania je väčšinou poznačený na objímke). Na sedlovke je vyznačená ryska minimálneho zasunutie sedlovky do rámu. To je nutné dodržať, inak hrozí poškodenie rámu bicykla alebo sedlovej trubky.
U väčšiny kolies budete pre montáž pedálov potrebovať stranový kľúč 15 mm, u niektorých modelov potom imbus. Pravý a ľavý pedál majú odlišný smer závitu, preto je potrebné namontovať správny pedál do správnej kľuky. Pedále sú označené R alebo P (pravý) a L (ľavý). Ľavý pedál patrí do ľavej kľuky a doťahujte ho proti smeru hodinových ručičiek.
Pravý pedál skrutkujte v smere hodinových ručičiek.
Je dobré závit pedála namazať vazelínou. Pedále dôkladne utiahnite kľúčom. Odporúčame dotiahnutie pedálov pravidelne kontrolovať.
Pred jazdou skontrolujte, či sa nepretáčajú riadidlá v predstavci, brzdy, nastavenie tlaku vzduchového odpruženia, nafúkanie pneumatík, atď. A môžete vyraziť!
V prípade, že máte so zostavením bicykle akékoľvek problémy, alebo si neviete rady, neváhajte nás kontaktovať na telefónnom čísle +420 379 490 490 alebo e-mailom info@spoke.cz.